COOL to meet

Maressia, un basm 100% românesc

7 iul. , 2016   Galerie foto

După 15 ani frumoși de lucrat în bancă, Alina Marica a hotărât să dea viață unei pasiuni mai vechi ale sale, moda și creațiile vestimentare. Nu a ales nicidecum calea ușoară, ci pe cea anevoioasă, de a construi un brand de la zero. Chiar dacă eforturile sunt unele susținute, Alina spune că satisfacțiile sunt pe măsură. În visul său a făcut loc și altor oameni cu situații de viață grele pe care i-a instruit tot de la zero la cursuri de formare profesională. A investit în ei, iar efortul a dat roade. Când nimeni nu credea că oameni care nu au nicio tangență cu acest domeniu vor reuși, ea a demostrat că se poate.

Împreună cu aceștia, dar și cu un consultant pe zona de simbolistică și integrare a simbolurilor în tendințe, Alina a construit Maressia, un brand sută la sută românesc, al cărui nume de sorginte dacă înseamnă „râu mare”, care îmbină nevoia de eleganță și confort a omului modern cu materialele de cea mai bună calitate și broderii realizate chiar în atelierele lor.

Cum s-a născut brandul Maressia, ce înseamnă simbolistica ce se regăsește în aceste produse menite să îi ofere purtătorului sentimentul autenticului și al naturaleții, care a fost procesul prin care a reușit să transforme o dorință arzătoare într-o realitate palpabilă, care sunt atuurile creațiilor sale și care sunt planurile de viitor pentru atelierul Maressia, aflați din interviul de mai jos de la Alina Marica, femeia care știe să facă din orice bucurie o sărbătoare.

SEB_5285

1. Ați fost director de bancă, dar la un moment dat ați hotărât să faceți o schimbare radicală în ceea ce privește parcursul dumneavoastră profesional. Cum s-a întâmplat acest lucru? Ce v-a determinat să faceți acest pas?

După 15 ani de lucrat în bancă, perioadă care mi-a plăcut foarte mult, am simțit nevoia unei noi direcții, inspirată fiind de schimbările majore din viața mea la acel moment. Și când spun asta mă refer la faptul că am născut-o pe fetița mea, care m-a ajutat să înțeleg cât e de important să fii independent și să îți poți gestiona singur timpul.

MFR-0025

2. Bănuiesc că schimbarea nu s-a produs peste noapte și că aveați de ceva vreme încolțită în minte o idee. Cât de greu v-a fost să luați decizia de a vă îndrepta spre un domeniu cu care nu erați foarte familiarizată?

Cred că domeniul modei atrage orice femeie, iar în perioada de după naștere am făcut un curs de design vestimentar, tocmai pentru că simțeam nevoia unei schimbări. E adevărat că orice schimbare necesită energie și curaj, dar de fel sunt o persoană pozitivă și am crezut în șansa mea, iar lucrurile s-au întâmplat fără să simt că depun un efort extraordinar.

3. Cum se naște un brand? Care este drumul de la idee, la punerea ei în practică?

Am ales calea cea mai grea, adică să construim un brand de la zero. Calea de la visuri la realitate e anevoioasă, dar atunci când crezi și te implici cu toată energia ta reușești să pui lucrurile în mișcare.

MFR-0013

4. Ați mai avut până acum tangențe cu domeniul vestimentar?

Am avut mereu o pasiune pentru creații vestimentare. Îmi amintesc că în timpul facultății îmi făceam singură hainele folosind o mașină de cusut de la bunica mea. La teminarea facultății m-am angajat în bancă și o perioadă de timp am cusut haine și pentru colegele și prietenele mele. Iar cursul de design vestimentar pe care l-am făcut după mulți ani a fost o urmare firească a dorinței mele de face haine.

5. Cât de greu sau de ușor a fost să luați totul de la zero?

Începuturile ne dau trăiri intense, eu mi-am asumat foarte bine acest lucru și am luat totul pas cu pas.

6. Câte zile/nopți, de câte brainstominguri a fost nevoie pentru a ajunge la Maressia?

Nu știu câte zile și nopti, dar pot spune că au fost multe. Și în tot acest parcurs m-am bazat foarte mult pe ajutorul familiei, care mi-a dat inspirație și putere să îmi transform ideile în produse Maressia.

Anca Lungu în ținută Maressia

Anca Lungu în ținută Maressia

7. Numele atelierelor Maressia este de sorginte dacă. Cum ați ajuns la el?

În limba dacă Maressia înseamnă „râu mare”. Am ajuns la această alegere pentru că reflectă dorința noastră de a aduce simbolurile din arhaic, din tradițional în prezent, printr-o interpretare care să cuprindă diversitatea culturilor, importanța țesăturilor, misterul tradițiilor și, nu în ultimul rând, un stil urban.

SEB_5101

8. Sunteți, în general, o păstrătoare a tradițiilor? Ce sărbători vă plac cel mai  mult?

Pentru mine sărbătoare înseamnă atunci când mi se întâmplă ceva frumos! Am învățat că trebuie să mă bucur de lucrurile bune din viața mea și să le prețuiesc în orice moment, indiferent de data din calendar. E sărbătoare de Crăciun, de Paște, de Sfântă Mărie, dar a fost sarbatoare și atunci când fiul meu a luat 10 la examenul de admitere, atunci când am evadat două zile minunate în concediu, atunci când mi-am găsit echilibrul în noua mea activitate și cu multe alte ocazii. Păstrez cele mai imporante tradiții și le adaptez felului în care văd eu sensurile vieții și încerc să fac asta cât mai des. Eu o numesc „tradiția de a fi fericit”.

9. Să revenim la hainele Maressia, care se fac remarcate prin materialele de calitate și broderiile autentice românești. Totuși, în ultimul timp se poate observa o tendință de întoarcere la tradiții, la autentic. Nu v-a fost teamă să pășiți pe un teren deja bătătorit de branduri care s-au impus pe această nișă, și aici l-aș numi doar pe Adrian Oianu pentru exemplificare?

Apreciez foarte mult munca designerilor romani, suntem toți într-o explorare fără limite, avem șansa să ne dezvoltăm fiecare cele mai interesante proiecții ale frumosului și tocmai de aceea cred că fiecare aduce o nouă interpretare a ceea ce înseamnă talent în modă.

10. Prin ce se remarcă produsele Maressia?

Produsele Maressia se remarcă prin materialele naturale de calitate superioară și asta mi-aș dori să fie identitatea noastră, împreună cu simbolurile pline de încarcătură pe care le brodăm în atelierele noastre.

11. Știu că la atelierele Maressia lucrează persoane defavorizate, cu situații materiale și familiale grele. Practic, Maressia este și un punct de sprijin pentru unele cazuri sociale. Cum ați ajuns să-i angajați pe acești oameni chiar dacă nu aveau cunoștințe în acest domeniu?

În momentul în care am început acest proiect am căutat oameni din categorii vulnerabile, în comuna unde avem atelierul. Pe acești oameni și tot ce știu ei să facă astăzi i-am învățat de la zero. Asta a fost una dintre cele mai mari provocări. Toată lumea îmi spunea că nu am cum să reușesc, că e foarte greu ceea ce vreau eu. Dar până la urmă, dacă ar fi ușor, ar face toate lumea, nu?

MFR-0040

12. Cât timp a durat trainingul lor?

Pentru toți cei care lucrează acum în atelier am organizat cursuri de formare profesională timp de trei luni. Pot spune că am avut noroc pentru că am găsit oameni serioși, care au vrut să învețe.

13. Cine i-a învățat tot ceea ce știu acum?

Cursurile au fost organizate împreună cu profesioniști, ingineri și lectori din domeniul textil.

14. Cine este  designerul, creatorul modelelor Maressia?

Produsele Maressia sunt create și gândite de mine, având un consultant în zona de simbolistică și integrarea simbolurilor în tendințe, o doamnă profesor universitar.

15. Care sunt cele mai importante simboluri grafice pe care le folosiți?

Simbolistica Maressia se bazează pe cultul simbolului, iar acesta întotdeauna a fost pentru noi, românii, un catalizator, o ocazie de a asocia ceea ce vedem cu ceea ce ne reprezintă, cu ceea ce ne rămâne în suflet. Și mă refer aici la semnificația unor simboluri arhaice menite să țină la distanță forțele malefice ale Universului, cum este ochiul dacic; sau rădăcinile noastre puternice împletite cu visurile noastre, cum este redat de copacul vieții.

MFR-0038

16. Care sunt următorii pași în strategia dumneavoastră de dezvoltare?

Dorința mea este ca lumea să se îndrăgostească de produsele noastre. Să le aducem celor care poartă produse Maressia ceva din misterul arhaic, din farmecul tradițiilor. Deocamdată hainele noastre pot fi comandate online, pe www.maressia.ro. Nu avem un showroom în București, dar participăm la tot felul de evenimente culturale, iar feedback-ul pozitiv al celor care au mângâiat o haină Maressia, cerința tot mai mare de ținute gândite de noi mă face să nu exclud extinderea brandului fie printr-un showroom în București, fie pe diverse site-uri specializate în domeniu. Nu excludem nici extinderea pe piața internațională.

Anca Lungu în ținută Maressia

Anca Lungu în ținută Maressia

17. Ce vă doriți de la acest brand?

În atelierele Maressia prind formă creații unice, conturate cu multă grijă pentru detalii, produse în ediţie limitată. Fiecare piesă Maressia este gândită pentru a oferi purtătorului experienţa autenticului şi a naturaleții. Dorinţa noastra este de a reuni în mod fericit autenticul, puterea simbolurilor, materialele de cea mai bună calitate şi nevoia de eleganță şi confort a omului modern și să fim un brand care să reflecte toate aceste detalii.

18. Dacă ar fi să caracterizați brandul Maressia folosindu-vă de cele mai importante atuuri ale lui cum ar suna această frază?

Aproape de natură, chiar și în mijlocul aglomerărilor urbane.

SEB_4942

19. De ce ar trebui oamenii să se îmbrace în haine Maressia?

Creațiile Maressia sunt proiecțiile unei îmbinări reușite de naturalețe, frumusețe, inovație și modernitate. Cei care aleg să le poarte se simt conectați cu natura, grație materialelor pure și croielilor lejere, păstrând în același timp un stil urban, cu personalitate.

20. Cât de mult doriți să vă extindeți?

Ne dorim să rămânem un atelier de nișă și hainele Maressia să ajungă la oameni care simt calitatea materialelor, autenticitatea modelelor, energia simbolurilor brodate și pasiunea pe care o punem în fabricarea lor.

De  


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

, , , , , , , , ,