Food COOLt

Ce îţi face o linguriţă de turmeric

4 oct. , 2015  

Turmericul este un condiment foarte popular în Orient, folosit cu precădere în bucătăria indiană. Micuţa plantă originară din India are o rădăcină formată din mai mulţi rizomi, care se foloseşte pentru obţinerea condimentului numit “turmeric”, dar şi a extractului medicinal numit “curcumină”. Planta aparţine familiei Zingiberaceae, din care face parte şi ghimbirul şi este folosită în bucătăria indiană de mii de ani.

Turmericul are proprietăţi antioxidante, anti-inflamatorii, antivirale, antibacteriene, antifungice, anticancerigene şi ajută în lupta cu boli precum diabetul, alergiile, artrita, Alzheimer, bolile de inimă şi multe alte boli cronice.

turmeric

O jumătate de linguriţă de turmeric (folosită în mâncăruri gătite, salate sau ceaiuri) poate avea următoarele 10 efecte asupra organismului nostru:

  1. Efect anti-inflamator. Asta te va ajuta să-ţi păstrezi sănătatea generală a organismului pe termen lung.
  2. Antioxidanţii îşi vor face treaba mai bine. Curcumina acţionează şi ca antioxidant, ceea ce înseamnă că neutralizează radicalii liberi.
  3. Îmbunătăţeşte funcţiile creierului. Factorul neurotrofic din creier (BDNF) este vital pentru diviziunea şi multiplicarea neuronilor, care scade odată cu înaintarea în vârstă. Introducerea turmericului în alimentaţie crește nivelul acestui factor, ceea ce ajută creierul să funcţioneze mai bine şi îmbunătăţeşte memoria.
  4. Încetineşte îmbătrânirea şi combate bolile asociate cu aceasta. Efectele anti-inflamatoare ale turmericului atrag cu ele şi combaterea bolilor şi efectelor pe care procesul de îmbătrânire le are asupra organismului nostru.
  5. Scade riscul apariţiei bolilor de inimă. Tensiunea arterială şi valorile ei anormale cauzează boli de inimă. Cu toate acestea, o dietă care include turmericul înseamnă o îmbunătăţire a funcţionării endoteliului (o componentă importantă a peretelui vascular, format din totalitatea celulelor care mărginesc partea internă a vaselor de sânge).
  6. Previne şi ameliorează efectele bolii Alzheimer. Asta are legătură tot cu efectul anti-inflamator al turmericului.
  7. Ameliorează durerile cauzate de artrită. Artrita este o inflamaţie a unei articulaţii, este o eroziune, o deteriorare treptată a cartilajului care acoperă osul unei articulaţii ce începe să se uzeze şi apare, de obicei, odata cu înaintarea în vârstă.
  8. Ajută la prevenirea cancerului. Conform www.healthyfoodhouse.com, s-a demonstrat că la nivel molecular, apariţia şi înmulţirea celuleor canceroase poate fi stopată cu ajutorul turmericului. În special cancerul sistemului digestiv pare să poată fi prevenit prin introducerea în dietă a acestui condiment.
  9. Ajută sistemul imunitar. Principalul constituent al turmericului, curcumina, poate determina o creştere a nivelului unei proteine numite Peptida Antimicrobiană Catelicidina (CAMP), care este o componentă importantă a sistemului nostru imunitar, cunoscută pentru rolul său în prevenirea infecţiilor.
  10. Vindecă depresia. Studiile au demonstrat că substanţa numită curcumină are efecte similare anti-depresivelor, astfel că folosirea turmericului îmbunătăţeşte starea de bine generală a organismului şi sănătatea mentală.

721_1b13_tumeric

sursa foto: bellesbrews.blogspot.ro / proffittphoto.com

De  


Un răspuns

  1. Camy spune:

    Turmericul poate fi folosi zi de zi fara întrerupere sau iti face rău daca este folosit mereu .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *