Blogosfera se dezvoltă din ce în ce mai mult. Indiferent de meseria pe care o au, tot mai mulți oameni aleg să își pună ideile, pasiunile, opiniile într-un spațiu public foarte la îndemână. Dacă acum 10 ani Facebook-ul nu le permitea să fie foarte vizibili, în ultimii ani social media a dus bloggingul la un alt nivel. Recent, am fost invitați la o întâlnire intimă și relaxată a unor blogger-ițe care simțeau nevoia unui schimb de idei, de experiență, de punere pe hârtie a unor posibile campanii comune. Fie că scriu despre parenting, călătorii, cărți, modă și lifestyle, cooking sau pur și simplu despre propria viață și experiență, femeile care activează în blogging au opinii, umor, sunt deschise și creative. Care sunt motivele pentru care și-au făcut un blog, ce anume garantează succesul lui, care sunt situațiile dificile prin care au trecut în această postură și cum văd ele industria de la noi, la toate aceste întrebări răspund pentru COOLtura Mall patru bloggerițe mai mult decât pasionate de ceea ce fac.

 Andreea Retea (andressa.ro)

13616295_10153603947085264_660881785_o

  • De cât timp ai blogul și care este profilul lui?

Am început să scriu pe blog acum 11 ani, în 2005. Am scris mereu despre viața mea, ca studentă la Jurnalism, tânără în București, respectiv, cu trecerea timpului, ca absolventă, cu preocuparile, temerile și pasiunile mele, ca femeie.

  • De ce ai început un blog? Care au fost motivele care te-au determinat să intri în blogosferă?

Mi-a plăcut mereu domeniul comunicării, de aceea am fost atrasă de profesia de jurnalist, iar apariția blogurilor mi s-a părut metoda cea mai potrivită pentru mine să mă exprim. În 2005 nu foloseam Facebook, iar uneori, când aveam ceva de povestit, scriam mailuri lungi cu mulți destinatari, zeci de prieteni. Am citit un blog și am zis: asta e! Asta e ce îmi trebuie mie!

  • Ai studiat întâi piața pentru a vedea care e concurența pe nișa ta? Ce aduce nou blogul tău?

Nu am studiat în 2005 fenomenul, mi-am urmat instinctul, m-am gândit că mi se potrivește și m-am bucurat când am cunoscut alte persoane cu aceeași pasiune, ne-am împrietenit. Acum, fenomenul are altă amploare și putem vorbi de nișe, de strategii. Adaptat la realitatea de acum, blogul meu este pe o nișă neobișnuită, aș spune. Scriu despre stilul meu de viață, un stil reprezentativ cred pentru o anumităcategorie sociala, femei mature cu slujbe în media sau comunicare, cu sau fără copii, pasionate de modă, călătorii, cooking, conectate la ce e nou în oraș. Ai crede că e „despre orice”, dar nu e așa. Blogul meu aduce nou atitudine, eu sunt o activistă și un om de acțiune, aduce un stil direct de a spune anumite lucruri și descrie un tip de femeie pe care nu îl vezi afișat ca model prea des. Nu suntem glossy, nu apărem la televizor, nu suntem cele mai bogate, nu suntem întreținute ca să ne putem „juca pe net”. Suntem femeile adulte din zilele noastre, avem și noi clubul nostru și vocea noastră.

  • Când ți-a fost cel mai greu și de ce?

Au existat multe momente în care mi-am dorit să nu mai scriu pe blog pentru că m-am simțit vulnerabilă după ce am fost victim unor atacuri de tip bullying. Am scris mai rar, aproape că am abandonat pasiunea mea până recent, acum câteva luni mai precis, când mi-am dat seama că sunt pregătită și chiar nerăbdătoare să mai scriu, să intru iarăși în contact cu comunitatea creată în jurul site-ului meu, să scriu despre ce e important pentru mine și să nu mă mai las descurajată.

  • De care proiect al tău ești cel mai mândră?

Cred că mi-ar plăcea să vorbesc un pic la viitor, despre un proiect la care lucrez acum. Este un format video pe care îl propun, i-am spus „IUBIM by Andressa” și are marturii autentice de la femei reale despre subiecte de interes pentru noi toate. Sper să facă mai mult decât să distreze, sădistrugă niște tabuuri și să deschidă calea spre dialog despre subiecte profunde.

  • Ce lipsește blogosferei din România?

Coeziune. Este singurul lucru pe care îl observ. Fiecare își vede de Treaba lui, în general chiar foarte bine, sunt bloguri foarte bune în România: mă refer și la conținut și la consecvență, dar valoarea lor ar crește dacă ar reuși să vorbească în cor despre anumite lucruri. Poate e un proces natural și vom ajunge și în acest punct. Eu simt nevoia de ceva timp să lucrez în echipă cel puțin cu o parte din bloggeri, dacă nu cu majoritatea. Asta va schimba piața.

  • De ce crezi că cele mai citite bloguri de la noi aparțin bărbaților? Cât de relevante crezi că sunt topurile?

Nu știu dacă cele mai citite sunt ale bărbaților, nu am văzut statistici despre trafic, iar câteva bloguri de parenting si de cooking scrise de femei știu că au mii de cititori în fiecarezi. Am văzut însă topuri care clasifică blogurile după un system bazat pe referrals, link-uri care duc la ele, și comentarii (și poate și alte criterii, dar nu știu sigur pentru că nu e publică formula de calcul). Și da, în aceste topuri, majoritatea sunt bărbații. Cred că explicația e simplă: ei își dau traffic unul altuia prin links și asta îi menține pe toți în top, iar femeile nu fac asta. Însă cred că este instinctiv, nu o strategie. Poate noi femeile putem întoarce asta în favoarea noastră dacă ne propunem asta.

  • Care a fost cel mai citit articol de pe blogul tău și de ce crezi că s-a întâmplat asta?

În ultima perioadă cele mai citite articole au fost: Adevărul despre viața de cuplu după ce ai copii (http://www.andressa.ro/2016/04/adevarul-despre-viata-in-cuplu-dupa-ce-ai-copii/), Adevărul despre prieteniile între femei (http://www.andressa.ro/2016/04/adevarul-despre-prieteniile-intre-femei/), Cu tristețe, despre litoralul românesc (http://www.andressa.ro/2016/06/cu-tristete-despre-litoralul-romanesc/). Cred că toate trei articolele au vorbit despre realități cosmetizate, despre lucruri care ne afectează și despre care trebuie să vorbim și să scriem cu sinceritate.

  • Ce bloguri citești tu?

Citesc bloguri ca al meu, de lifestyle, dar și de cooking, travel, IT, parenting, fashion. Printre preferatele mele se numără siblondelegandesc.ro, bogdanadobre.ro, mazilique.ro, andreeavasile.ro, ralucalatoreste.ro. Dar sunt mult mai multe, mai vedeți în blogroll-ul meu câteva linkuri și sper să le ramâneți fideli.

  • Cât de mult contează natura subiectului abordat într-un articol în succesul de trafic? Contează dacă este un subiect generalist sau unul la zi?

Contează de obicei să fie preluat de alți jurnaliști sau bloggeri, să fie viral în rețelele de socializare, iar asta de obicei se întâmplă firește cu subiectele la zi, controversate sau puternic emoționale.

  • Ce meserie ai, cu ce te ocupi?

Eu sunt jurnalist. Producător executiv la o televiziune.

  • Cum te înțelegi cu alți bloggeri de pe nișa ta? Există colaborare, susținere între voi?

Cu mulți dintre ei am devenit prietenă, nu mă mai gândesc la ei ca la bloggeri, ci ca la prieteni și desigur că ne ajutăm. În general, aș spune că există foarte multă deschidere în breaslă, am simțit-o când mă pregăteam să lansez „IUBIM by Andressa” și am cerut sprijin sau feedback. Absolut toată lumea mi-a răspuns afirmativ, mi-au dat sfaturi, sugestii. Mi s-a părut că fac parte dintr-un club extraordinar. Desigur, ca în orice altă industrie, există și excepții, dar deocamdată încerc să mă înconjor de oameni valoroși, deschiși, inteligenți, altruiști. Când mai prind curaj, o să deschid și subiectul dureros al celor care atacă, nu construiesc. Până una alta, aș zice că oricum industria a triat într-o anumită măsură jucătorii: cei care au rămas sunt cei apreciați de agenții și companii, iar ei se delimitează, desigur, de cei care au derapaje.

Oana Titică (chicineta.ro)

poza

  • De cât timp ai blogul și care este profilul lui?

Cam de 5 ani. E blog de food în proporție de 80%, iar restul de 20% sunt postări despre problemele mele existențiale.

  • De ce ai început un blog? Care au fost motivele care te-au determinat să intri în blogosferă?

Voiam să scriu ce aveam în cap.

  • Ai studiat întâi piața pentru a vedea care e concurența pe nișa ta? Ce aduce nou blogul tău?

N-am studiat nimic. Nu știu ce aduce nou, poate faptul că înjur din când în când în scris. (râde) Glumesc. E mai autentic decât majoritatea.

  • Când ți-a fost cel mai greu și de ce?

Când s-au supărat ai mei că am scris despre mesele de Paște în familie (care nu erau deloc o poezie romantică) (n.r. textul ăsta TREBUIE citit, noi am râs cu lacrimi, e de pus în ramă).

  • De care proiect al tău ești cel mai mândră?

De farfuriile de pe shop.chicineta.ro.

  • Ce lipsește blogosferei din România?

Asumarea realității.

  • De ce crezi că cele mai citite bloguri de la noi aparțin bărbaților? Cât de relevante crezi că sunt topurile?

Nu știam asta. Eu am în jur numai gagici bloggerițe care au un super trafic, deci bănuiesc că depinde de nișa pe care se află.

  • Care a fost cel mai citit articol de pe blogul tău și de ce crezi că s-a întâmplat asta?

„Adevărul despre mesele de Paște în familie”. Pentru că era sincer și lua la mișto niște ritualuri și relații, fără perspectiva aia idilică în care eu nu cred.

  • Ce bloguri citești tu?

Mazilique, Simona Tache și Pitici Gratis.

  • Cât de mult contează natura subiectului abordat într-un articol în succesul de trafic? Contează dacă este un subiect generalist sau unul la zi?

Cred că cel mai important e să ai o perspectivă originală, indiferent de cât de actual e subiectul.

  • Ce meserie ai, cu ce te ocupi?

Scriu pe blog și vând farfurii. Cam atât.

  • Cum te înțelegi cu alți bloggeri de pe nișa ta? Există colaborare, susținere între voi?

Cel mai mișto la blogerii de mâncare este că suntem ca o gașcă mare. Ne știm între noi, mulți sunt prieteni apropiați, ne susținem în orice proiect și cred că niciodată n-am auzit un blogger de food să zică ceva rău de altul. Serios vorbesc.

Raluca Mureșan (ralucalatoreste.ro)

11053367_10203034700982621_4694383518742522133_n

  • De cât timp ai blogul și care este profilul lui?

Am blogul video de doi ani și jumătate și este unul de travel și lifestyle.

  • De ce ai început un blog? Care au fost motivele care te-au determinat să intri în blogosferă?

Am vrut un loc unde să povestesc despre călătoriile mele într-un mod mai organizat și să pot recomanda diferite lucruri. Aveam o prezență activă în online de aproape 5 ani în momentul respective și am văzut blogul ca pe un pas logic.

  • Ai studiat întâi piața pentru a vedea care e concurența pe nișa ta? Ce aduce nou blogul tău?

Sigur că da. Blogul prezintă și o altă imagine a femeii călătoare, nu doar backpacker.

  • Când ți-a fost cel mai greu și de ce?

Nu am avut momente grele.

  • De care proiect al tău ești cel mai mândră?

#FashionDaysNYC a fost primul proiect și mi-e cel mai drag.

  • Ce lipsește blogosferei din România?

Nu cred că îi lipsește ceva, e foarte diversă, activă și are de toate pentru toți.

  • De ce crezi că cele mai citite bloguri de la noi aparțin bărbaților? Cât de relevante crezi că sunt topurile?

Pentru că bărbații sunt mult mai constanți și organizați în activitatea online. Topurile sunt relevante pentru cei interesați de ele.

  • Care a fost cel mai citit articol de pe blogul tău și de ce crezi că s-a întâmplat asta?

Un articol despre experiența de muncă pentru o companie aeriană. Probabil am abordat o temă care îi interesează foarte mult pe cititorii mei.

  • Ce bloguri citești tu?

O citescpe Bogdana, pe Andressa, câteva bloguri internaționale de travel.

  • Cât de mult contează natura subiectului abordat într-un articol în succesul de trafic? Contează dacă este un subiect generalist sau unul la zi?

Contează domeniul abordat, relevanța subiectului și felul în care se adaptează publicului căruia îi este adresat.

  • Ce meserie ai, cu ce te ocupi?

Sunt consultant în turism, ghid de turism și organizator de vacanțe și evenimente.

  • Cum te înțelegi cu alți bloggeri de pe nișa ta? Există colaborare, susținere între voi?

Pe nișa mea atmosfera este una relaxată și cel puțin nu ne băgăm bețe în roate unii altora.

Ana Maria Mitrus (meseriadeparinte.ro)

13555858_1090282121037345_1224736225_o

  • De cât timp ai blogul și care este profilul lui?

De 6 ani (din 2010), iar profilul este parenting/personal.

  • De ce ai început un blog? Care au fost motivele care te-au determinat să intri în blogosferă?

Inițial am gândit meseriadeparinte.ro ca pe un site, fiind componenta online a Asociației pentru Informare Educare Comunicare (www.aiec.ro), pe care am înființat-o în aceeași perioadă, însă ulterior am trecut spre blogging în mod natural. Am intrat în online din nevoia de a afla și a împărtăși informații utile părinților aflați la început de drum.

  • Ai studiat întâi piața pentru a vedea care e concurența pe nișa ta? Ce aduce nou blogul tău?

Nu mi-am pus problema de concurență nici atunci, nici acum. Evident blogul aduce nou experiențele mele personale legate de meseria de părinte, precum și informațiile din domenii conexe și de interes, pe care le prezint în mod obiectiv.

  • Când ți-a fost cel mai greu și de ce?

Mi-a fost greu când am simțit pe pielea mea că drumul spre iad e pavat cu intenții bune și că  uneori lumea te judecă în mod absolut gratuit doar din lipsă de alte preocupări.

  • De care proiect al tău ești cel mai mândră?

Am foarte multe proiecte pe care le-am derulat de-a lungul timpului, însă cel mai drag în acest moment (poate și pentru că este și la început) este campania #amincredereinmine, un proiect prin care, alături de colega mea Mirela Horumba, psiholog, ne dorim să încurajăm oamenii să-și depășească propriile limite. Inițial a fost gândit ca o campanie destinată femeilor, însă pe parcurs am primit feedback și de la bărbați care au dorit să ni se alăture, așa că acum suntem în proces de regândire a imaginii.

  • Ce lipsește blogosferei din România?

Cred că blogosfera este ca un organism viu, în continuă dezvoltare și perfecționare, așa că e greu de spus ce anume lipsește. Însă cu siguranță lucrurile se vor regla de la sine.

  • De ce crezi că cele mai citite bloguri de la noi aparțin bărbaților? Cât de relevante crezi că sunt topurile?

Recunosc că nu m-am gândit niciodată la asta și nici nu știu daca chiar așa stau lucrurile. Îmi permit să am o anumită rezervă referitor la relevanța topurilor, cu siguranță ele ajută să ne facem o idee despre ce se întâmplă într-un anumit domeniu, însă așa cum știm cu toții, topurile în general măsoară doar o anumită dimensiune a unui fenomen, ceea ce le face să fie puțin subiective.

  • Care a fost cel mai citit articol de pe blogul tău și de ce crezi că s-a întâmplat asta?

Cel mai citit articol de pe blog a fost cel intitulat „Nu vă mai pupați copiii pe gură”. A fost scris sub impusul momentului, după ce am văzut la școală un tată care își pupa pe gură băiatul (de aproximativ 10 ani) și cred că atunci când l-am scris nu am reușit să fiu la fel de diplomată ca de obicei. Tonul imperativ din titlu și din articol (care nu mă caracterizează, de altfel) a generat o dezbatere foarte violentă atât pe blog, cât și pe Facebook. Spre surprinderea mea am descoperit că există enorm de mulți susținători ai acestui obicei. Și din păcate nu sunt foarte prietenoși.

  • Ce bloguri citești tu?

Citesc bloguri de parenting, de fashion, de DIY, iar uneori mai arunc o privire și pe titlurile de cancan.

  • Cât de mult contează natura subiectului abordat într-un articol în succesul de trafic? Contează dacă este un subiect generalist sau unul la zi?

Consider că cel mai mult contează abordarea subiectului, indiferent dacă este unul generalist sau unul la zi. Încărcătura emoțională pe care o simți în momentul în care scrii articolul își va pune amprenta pe tonul pe care il folosești, iar asta se simte și genereaza la rândul ei emoție în rândul cititorilor. Efectele se văd în trafic.

  • Ce meserie ai, cu ce te ocupi?

Sunt economist și de peste 15 ani sunt Coordonator financiar pentru proiecte cu finantare nerambursabilă.

  • Cum te înțelegi cu alți bloggeri de pe nișa ta? Există colaborare, susținere între voi?

Mă înțeleg foarte bine, ne susținem reciproc, avem proiecte în colaborare și participăm împreună la campanii sociale sau de advertising.

COOLtura Mall

2 Comments

  1. Miruna

    Cred ca interviul asta a fost luat inainte sa scrie Andreea postul despre cum nu a mai dormit de 3 ani… Highly recomment it!

  2. Daniela

    Când aveți timp sa scrieți și sa citiți atât de mult? Deși cochetez cu domeniul… Pentru mine tot este un mister 😁

Post a comment