
Potrivit prezentării de pe site, „Bookletta” este „un concept de geantă pentru carte unic în lume, o invenţie înregistrată. Este structurată astfel încât să aibă un buzunar din plastic transparent special pentru carte (care se extinde în funcţie de volumul acesteia), în care aceasta este protejată de şifonare, pătare, de umiditate, etc. În acel buzunar încape şi un ipad, un kindle, nook, sau orice gen de gadget de pe care citeşti. „Bookletta” promovează cititul, nu contează ce suport preferi!”
Eu una am descoperit aceste genți datorită lui Victor Miron, tânărul din Cluj care este neobosit în găsirea celor mai inovatoare modalități de stimulare și promovare a cititului. Pentru că această minunată idee de a îmbina fashion-ul cu cititul mi s-a părut extraordinară, am stat de vorbă cu Rusanda Cojocaru, inițiatoarea proiectului „Bookletta”, care a lucrat împreună cu Cristiana Piţu pentru partea de design, încercând să aflu cum a pornit acest proiect inovator și cum a ajuns să depășească granițele țării. „Bookletta” se află astăzi, nu numai pe umărul cititoarelor cochete din Europa, dar și al celor din alte colţuri îndepărtate şi exotice ale lumii, cum ar fi SUA, Niger, Congo, Azerbaijan, Rusia si Ucraina.
Când ați început producerea genților Bookletta?
Bookletta tocmai a împlinit 4 anișori, pe care i-am sărbătorit la Bookletta Birthday Party: Magic 4, alături de clubul nostru, al femeilor care citesc și sunt sexy!
Cum v-a venit această idee? De la ce a pornit?
Ideea a pornit de la campania socio-culturală „Citesc, deci sunt sexy!” al cărei coordonator sunt, alături de Ionela Costachi, și care azi numără aproape 12.000 membri în grupul activ de pe Facebook. Am vrut sa promovez ideea că lectura nu este doar pentru introvertiți și că cititorul nu este neapărat un sociopat. Cititoarele sunt femei atrăgătoare, interesante, care au succes în societate și o viață activă. Bookletta este cea mai bună prietenă a cărții tale, casa cărții, dar și geanta pentru #superfemei.
Cât de mult contribuie gențile voastre la promovarea cititului?
Fiecare Bookletta se vinde cu o carte inclusă (aleatorie) cadou, pentru a încuraja lectura. De asemenea, o dată sau de două ori pe an, desfășurăm campanii cum a fost „Uită o carte undeva!”, în care dăruim multe cărți și facem cititul viral.
Care au fost cele mai vândute modele de până acum?
Cele mai vândute modele sunt modelele MINI și MAXI, însă de câteva luni Bookletta Backpack (rucsac) a devenit „bestseller”.
Ne puteți spune care este profilul cumpărătorilor genților Bookletta?
Profilul femeii care poarta Bookletta este unul bine conturat: 21-40 ani, femei, cu venit middle-upper, studii superioare, mediu urban, extrovertite, stil de viață activ, pasionate de lectură și modă, care vor produse speciale, nu genți produse în masă. Ele vor să se evidențieze în societate, nu să fie uniforme.
Știți să există multe persoane în rândul influencer-ilor care să poarte gențile Bookletta? Eu l-am văzut până acum doar pe Victor Miron. Mai sunt și alte persoane cunoscute care le poartă?
Sigur că da, Victor Miron, Principele Nicolae al României, Cătălin Josan poartă Booxter- varianta masculina a genții pentru carte, iar Camelia Capitanu, Teo Trandafir, Gabriela Atanasov, Carmen Negoita, Mihaela Călin, Cosmina Păsărin, Nata Albot, Malvina Cservenschi, Alice Năstase-Buciută, Aleka Sarah Vlădăreanu, Daniela Palade Teodorescu dar și mulți alți lideri de opinie și Super-Femei cu care ne mândrim că au intrat în clubul „bookletta”.
Ce cărți ați promovat până acum, în plimbările voastre împreună cu Bookletta?
Promovăm multe tipuri de cărți, cu accent pe literatura românească și scriitorii români, atât din România, cât și din Basarabia. Sprijinim noile lansări de carte și participăm la târguri pentru bookaholici.
Există și un magazin sau ele pot fi achiziționate doar online?
Booklettele sunt acum disponibile în două magazine din București și într-un nou showroom. Detaliile sunt pe pagina noastră de facebook https://www.facebook.com/Bookletta/?fref=ts). În plus, livrăm oriunde în țară și oriunde pe glob, cu cheltuieli minime de transport.
Din moment ce ați creat acest model, presupun că sunteți iubitoari de lectură. Care sunt autorii care vă plac cel mai mult?
Sunt pasionată de beletristică, în special de autorii Palahniuk, Saramago, Llosa, Bruckner și Marquez, dar și de cărți de psihologie și marketing. Acum citesc o carte despre viața Fridei Kahlo scrisă de Haghenbeck, este absolut minunată.