Compania lider în producerea și procesarea produselor de hârtie pentru uz casnic din România, Pehart Grup, are o istorie îndelungată, care vorbește despre performanță, reziliență și inovație. Într-o perioadă când în Transilvania încă existau mori de hârtie, fabrica de la Sânpetru, lângă Sas Sebeș-Zărnești, înființată acum 187 de ani, devine un simbol al industrializării României și un motor al dezvoltării comunității locale. În fotografiile de arhivă păstrate și datând de la începutul secolului 20, primii angajați ai fabricii încă purtau opinci și ițari, în timp ce în zilele noastre, parte din cei peste 600 de angajați ai companiei lucrează pe liniile de producție cu tehnologii printre cele mai performante din lume.
La 187 de ani de la înființarea primei sale fabrici, trecută prin evenimente istorice importante – martoră a Marii Uniri, a două războaie mondiale și a prefacerilor profunde ale societății, compania continuă să îmbine tradițiile românești cu pasiunea pentru inovație. Pufina, „vârful de lance” al Pehart, este o sinteză a valorilor cultivate de companie, un brand în topul popularității pe piața națională, dar care câștigă tot mai mult teren și pe cea internațională.
„Pufina este un brand în care am investit foarte mult și nu numai material”, spune Gabriel Stanciu, general manager al Pehart Grup. „Pe parcursul istoriei sale de aproape două decenii, brandul conceput să acopere toate necesitățile unei familii românești s-a reinventat de două ori, iar acum putem spune că este o reprezentare a excelenței – de la calitatea premium a hârtiei, produsă 100% din celuloză obținută din surse sustenabile, la ambalajul reciclabil și biodegradabil pentru un anumit segment al gamei. Pufina este concepută în acord cu valorile Pehart Grup – sustenabilitate, grijă față de comunitate și mediu, calitate premium și accesibilitate – pentru a oferi ce este mai bun clienților noștri, care sunt principalii ei ambasadori”, mai spune reprezentantul Pehart.
Pufina, unul dintre cele mai de succes branduri românești
Lansat în urmă cu aproape 20 de ani, în 2005, Pufina a fost conceput ca un brand care să răspundă necesităților românilor, cu un raport excelent între calitate și preț. Realizată 100% din celuloză, gama Pufina includea în anul apariției pe piață hârtie igienică, prosoape de bucătărie și șervețele de masă, la care s-au adăugat, cinci ani mai târziu, șervețele faciale și nazale.
În 2010, Pehart Grup își extinde și optimizează oferta, lansând gama Pufina Lux. Anii următori au însemnat investiții constante în linii de producție tot mai performante și tehnologii de top care să confere tuturor produselor Pufina calitate la nivel premium.
În 2012, Pehart Grup construiește fabrica din Dej – cea de-a doua fabrică a companiei – dotată cu linii noi de producție pentru role jumbo și cu două linii de producție pentru hârtie igienică și prosoape de hârtie. Patru ani mai târziu, fabrica se dezvoltă și sunt puse în funcțiune încă două linii pentru producerea de șervețele și batiste de hârtie.
Devenită una dintre cele mai mari companii producătoare de hârtie tissue din sud-estul Europei, Pehart Grup instalează, în 2021, noua linie ultra performantă de producție și ambalare a hârtiei igienice și a prosoapelor de bucătărie. La finalul lui 2022, „Fabrica de hârtie”, cum este numită în zonă, relansează portofoliul de produse Pufina și aduce pe piață produse noi: hârtia igienică umedă Pufina și șervețele faciale ambalate în cutii de carton.
Odată cu relansarea brandului Pufina, produsele acestei game ajung la calitate de top datorită investițiilor consistente în tehnologiile de ultimă generație folosite pe liniile de convertire a hârtiei în produse finite. Optimizarea calității a vizat nu doar produsele fabricate 100% din celuloză provenită din surse sustenabile și atent controlate, ci și ambalajele lor, care devin mai prietenoase cu mediul. Propunând clienților un design nou, folia de ambalare produsă în fabrici din Europa este din polietilenă, cu densitate mica, 100% reciclabilă și are inscripționat un îndemn la reciclare selectivă.
„Pehart Grup și brandul său reprezentativ Pufina au o istorie îndelungată și frumoasă, pe care ne dorim să o ducem mai departe. Aceasta se poate face printr-o îmbunătățire constantă a calității, prin grija față de mediu și ceea ce livrăm consumatorului final. Sustenabilitatea face parte dintre principiile care ne guvernează activitatea, iar investițiile realizate de noi de-a lungul anilor au vizat nu doar creșterea producției, ci și utilizarea unor procese care protejează mediul”, spune Raluca Păun, consultant de marketing al Pehart Grup. „Spre exemplu, pentru hârtia igienică albă folosim tehnologia Aquabond, cu ajutorul căreia putem lipi straturile doar pe bază de apă, fără adezivi. Produsul final e astfel prietenos cu pielea, dar și cu mediul. Iar pentru produsele de hârtie în ambalaj de 20 de role, punga se poate refolosi ca sac de gunoi. Am gândit ambalajul astfel încât să-i prelungim durata de utilizare înainte de reciclare”, mai spune Raluca Păun.
Lansată în 2019, gama Pufina Natura este alt exemplu concret al aplicării principiului sustenabilității în producție. Produsele din hârtie fină și totodată rezistentă au ambalaje inovatoare, 100% biodegradabile și 100% compostabile, care se transformă în hrană pentru sol fără să lase nicio urmă în mediul înconjurător.
Brandul românesc Pufina este lider ca valoare a vânzărilor pe categoria de prosoape de hârtie din piața de produse branded (conform Nielsen Value Q2 2023) și ocupă poziția secundă în totalul pieței de hârtie de brand.
Pehart Grup este prezent în 18 țări europene cu produsele sale de uz industrial și casnic. Anul trecut, compania și-a intensificat eforturile în direcția amplificării prezenței brandurilor Pufina și Alint pe rafturile magazinelor din Europa Centrală și de Sud-Est. Bulgaria, Moldova, Serbia, Albania, Muntenegru și Grecia sunt țările în care este exportată Pufina în acest moment, dar strategia de dezvoltare a companiei urmărește regândirea portofoliului de produse pentru a cuceri noi piețe. „Deși Pufina a fost concepută în primul rând pentru clienții din România, observăm că se bucură de succes și în țările vecine. Calitatea produselor este ceea ce pledează cel mai mult în favoarea acestui brand”, mai spune Raluca Păun.