
Prima zi a evenimentelor ThinkFood a adus împreună toți actorii implicați în lanțul alimentar – consumatorul final, societatea civilă, Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, companiile private și micii antreprenori – într-o perspectivă 360° asupra hranei și alimentației consumatorului modern.
Au participat la dezbaterile ThinkFood: Simona Man, secretar de stat, Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Dana Sîntejudean, Commercial&Public Affairs Director, Edenred, Vintilă Mihăilescu, director al Departamentului de Sociologie din cadrul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative, Domnica Macri, Managing Editor, National Geographic, Alexandra Toderiță, Centrul Român pentru Politici Europene, Peter Hurley, fondator Asociația Interculturală de Tradiții, Larisa Petrini, health coach, George Cățean, antreprenor, Tiberiuc Cazacioc, Mișcarea Slow Food și Florin Dumitrescu, advertiser.
Dezbaterile au generat un consens asupra potențialului extraordinar al agriculturii tradiționale românești ce trebuie să fie valorificat prin politici de sprijinire a antreprenorilor din zona rurală. Totodată, a fost evidențiată legătura directă între dezvoltarea unor mărci și produse românești, cu baze tradiționale, și apariția unui consumator food-conscious, interesat de ceea ce cumpără, cu criterii solide în alegerile pe care le face.
„La ultimă vizită oficială în afara țării, am constatat un interes foarte mare pentru produse tradiționale Românești. Ministerul Agriculturii susține prin programele sale dezvoltarea micilor producători. Este, însă, esențial ca ei să înțeleagă importanța asocierii pentru eficientizare și pentru a se putea impune pe piață. Cred că inițiativa legislativă privind prezența a 51% produse românești este una bună, ce nu poate fi calificată ca fiind populistă”, a declarant Simona Man, secretar de stat al Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale.
Nevoia de sprijinire a dezvoltării antreprenoriatului rural prin programe de finanțare adecvate a fost confirmată de societatea civilă și de antreprenorii prezenți. „Satul românesc stă pe trei picioare. Cel spiritual, cel administrativ și cel care lipsește – economia locală. Avem nevoie de eforturi pentru acest pilon, altfel în cinci ani nu vom mai avea despre ce discuta”, a punctat Peter Hurley, fondator al Asociaței Interculturale de Tradiții.
„Evenimentele ThinkFood au devenit o platformă care angrenează în dezbateri şi conversaţii consumatorul şi stakeholderii relevanţi din lanţul trofic alimentar. În peisajul actual, ThinkFood reușește să identifice trendurile relevante și să genereze dezbateri și perspective complete asupra celor mai importante probleme ale actorilor din zona alimentației, cu un focus special asupra consumatorului final și nevoilor acestuia”, a arătat Liliana Munteanu, inițiatorul proiectului.