
În perioada 23-24 martie are loc a doua ediție a evenimentelor ThinkFood, la Impact Hub București și Băcănia Veche. Lansată în 2015, Think Food este o platformă de evenimente și informații despre hrană și valențele acesteia, care își propune să sprijine construcția unui consens între valorile noului consumator (mult mai atent, informat și exigent), industria agroalimentară (producători, procesatori, retaileri), autoritățile cu atribuții în domeniu, dar și antropologi, psihologi, scriitori, antreprenori sau chefi.
Programul și invitații
Miercuri, 23martie – ThinkFood ”Pe românește”
În prima zi a evenimentului, reprezentanți ai unor asociații profesionale, antreprenori şi companii din industria alimentară vor discuta cu autorităţile din domeniu şi reprezentanţi ai clasei politice despre politicile alimentare și cum se pot ele adapta la noul consumator. Astfel, în lista de vorbitori se vorafla Simona Man, secretar de stat al Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Florin Căpățână, Vicepreşedinte, Director Relaţii instituţionale şi dezvoltare durabilă în cadrul Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale, Valeriu Steriu, vicepreședinte al Comisiei de Agricultură a Camerei Deputaților, Claudiu Vrînceanu, secretar de stat, Ministerul Economiei, Comerțului și Relațiilor cu Mediul de Afaceri, Alexandra Toderiță, membră a consiliului director al Centrului Român pentru Politici Europene, Domnica Macri, Managing Editor National Geographic Romania, Dana Sîntejudean, Public Affairs, Edenred, Marius Tudosiei, antreprenor, proprietar Băcănia Veche. Printre temele aflate în dezbatere se vor regăsi următoarele: strategii şi politici alimentare pentru acoperirea nevoilor de consum ale României; alimentul naţional & tradiţional, între căutarea identităţii naţionale şi strategii de marketing; probleme şi soluţii în circuitul produsului alimentar românesc: producţie, colectare, desfacere; oportunităţi şi direcţii strategice pentru creşterea prezenţei alimentelor româneşti în reţelele de distribuţie; politici fiscale şi acces la finanţare; antreprenoriatul agroalimentar – studii de caz (viziune, acces la finanţare şi piaţă de desfacere); România micilor producători – dezvoltarea lanţurilor alimentare scurte; de la consumator la consum – actor; dimensiunea economică, socială şi etică a consumului.
Miercuri, 23martie – Conversațiile ThinkFood
A doua secțiune a primei zile de ThinkFood vine cu perspective insolite asupra raporturilor consumatorilor cu hrana şi alimentaţia, prin abordări neconvenţionale şi viziuni ”out of the box”. Vă propunem un caleidoscop de teme şi personalităţi, o viziune complexă despre hrană, despre tine şi lumea înconjurătoare, prezentat de vorbitorii noștri: Vintilă Mihăilescu, profesor universitar doctor, director al Departamentului de Sociologie din cadrul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative (SNSPA) Larisa Petrini, health coach, Tiberiu Cazacioc, consultant comunicare, Mișcarea Slow Food, Teodor Frolu, arhitect și antreprenor.