Un studiu recent realizat de platforma Pymnts.com arată că plata alternativă BNPL (Buy Now, Pay Later/Cumperi acum, Plătești mai târziu) este folosită tot mai mult de consumatorii premium, cu venituri mari. Mai mult de șase din 10 americani (61,4%) care câștigă peste 100.000 de dolari pe an folosesc BNPL atât pentru achiziționarea produselor de bază, de zi cu zi, cât și pentru călătorii, haine de designer sau lucrări stomatologice foarte costisitoare.
Situația este similară și în Europa. În Franța, spre exemplu, conform unui raport Mordorintelligence.com, 70% dintre cumpărătorii francezi – inclusiv cei cu venituri mari – folosesc soluția de plată BNPL pentru o mare varietate de produse și servicii, de la cumpărături curente – alimente și utilități – la produse de lux, vacanțe sau servicii medicale.
În România, conform datelor furnizate de Mokka, unul dintre primii provideri de servicii BNPL de pe piața românească, plata alternativă este preferată de tineri cu vârste între 20 şi 45 de ani, nativi digital, preponderent femei cu un nivel de educație avansat și cu venituri peste medie.
Astfel, datele existente evidențiază atât un profil variat al utilizatorilor BNPL, cât și faptul că principalul motiv pentru care este preferată plata amânată e flexibilitatea financiară pe care o oferă. La aceasta se adaugă procesul rapid și intuitiv la checkout și faptul că nu se percepe dobândă (sau este foarte mică), dacă ratele sunt plătite la timp.
Flexibilitatea alături de gestionarea mai bună a fluxului de numerar sunt unele dintre motivele principale ale utilizării tot mai frecvente a BNPL pe segmentul dedicat alimentației. Potrivit Investopedia, procentul celor care folosesc plata amânată ca să cumpere bunuri alimentare, să comande mâncare sau să plătească la restaurant aproape s-a dublat comparativ cu anul anterior: de la 14% anul trecut a ajuns la aproximativ 25% anul acesta.
BNPL a început să ofere un serviciu derivat: Eat Now, Pay Later (Mănânci acum, Plătești mai târziu).
Extinderea utilizării BNPL spre tot mai multe segmente economice semnalează o maturizare a soluției alternative de plată, o familiarizare a clienților cu acest instrument financiar. De altfel, piața europeană BNPL este într-o creștere susținută. Se estimează că, anul acesta, valoarea totală a pieței BNPL în Europa va crește cu aproximativ 12,4 %, ajungând la 191,3 miliarde de dolari (conform Pymnts).
Despre Mokka
Mokka este un serviciu de top Buy Now Pay Later (BNPL), care oferă soluții de finanțare BNPL online și offline pentru comercianți și consumatori.
Mokka a dezvoltat soluții de plată BNPL inovatoare și flexibile, oferind clienților opțiunea de a face achiziții în magazinele online și offline și de a plăti alegând cele mai convenabile planuri de plată, care variază de la 30 de zile la 24 de luni.
Mokka a încheiat parteneriate cu peste 150 de retaileri activi pe piața din România, din cele mai populare categorii, precum modă, încălțăminte, articole pentru copii, electronice, bijuterii, mobilier, călătorii și altele. Comercianții care activează această metodă de plată înregistrează rate de conversie mai mari, o creștere a valorii medii a coșului de cumpărături și o apreciere a vânzărilor incrementale, consolidând în același timp loialitatea consumatorilor.
Mokka cooperează cu Lensa, Reserved, Cropp, Mohito, Sinsay, House, Boutique Mall, Optiblu, F64, Aosom, CCC, Humanic, Office Shoes, Savicki, Mi-Home și mulți alții. Mai multe detalii despre companie sunt disponibile pe www.mokka.ro.